hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بوشهر| تعرفه‌های درآمدی شهرداری بوشهر نیازمند بررسی کارشناسی است

بوشهر| تعرفه‌های درآمدی شهرداری بوشهر نیازمند بررسی کارشناسی است

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بررسی تعرفه‌های درآمدی این شهرداری برای سال آتی نیازمند به‌کارگیری کارشناسان نخبه و متخصص در حوزه بودجه، هزینه و درآمد است.

اکبر توسلی در نشست علنی شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: وقتی برای طراحی یک پارک هزینه‌ای چندمیلیاردی صورت می‌گیرد شایسته است در ارتباط با بودجه و تعرفه‌های درآمدی نیز به فراخور اهمیتش کارشناس بکار گرفته شود.

او بیان کرد: همچنین وقتی 80 درصد بودجه شهرداری از محل اعتبارات ارزش‌افزوده است کاهش و افزایش تعرفه‌ها به‌نوعی بی‌نتیجه است.

توسلی ادامه داد: بخش قابل‌توجهی از بودجه هزار و 850 میلیارد ریالی شهرداری بوشهر برای امسال محقق نشده که این خود نشان از نبود کار کارشناسی در تعریف تعرفه‌های درآمدی شهرداری است.

او اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی با همه ضرر و زیانی که برای شهر بوشهر به دنبال داشته خروجی مناسبی ندارد.

توسلی افزود: این مجموعه باعث خسارت جبران‌ناپذیری به تأسیسات زیرزمینی، منحول های سطح شهر، آسفالت و رنگ‌آمیزی‌های شهر بوشهر شده است.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با توجه به این‌که امسال فشار مضاعف اقتصادی بر مردم ایجادشده هرگونه افزایش عوارض در عرصه خدمات ساخت‌وساز مسکونی و تجاری در بودجه سال آینده شهرداری بوشهر غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

کیوان هاشم زاده افزود: بااین‌وجود افزایش عوارض خدمات برای بخش اداری و دولتی مطابق هزینه‌ها در یک سازوکار قانونی می‌تواند راه گشا و در افزایش درآمد شهرداری ایفای نقش کند.

او یادآور شد: شهرداری بوشهر باید به دنبال جذب 100 میلیارد ریال تعرفه سالانه از فروش بلیت هواپیما و حوزه کشتیرانی باشد.

هاشم زاده گفت: بر اساس بند الف ماده‌های 43 و 47 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند که 5 درصد از بهای بلیت که از مردم می‌گیرند را تا پانزدهم ماه بعد به شهرداری محل فروش بلیت پرداخت کنند.

او بیان کرد: در حوزه بنادر و دریانوردی نیز محل درآمد وجود دارد که بر اساس بررسی‌های انجام‌شده سهم بندر بوشهر بین 60 تا 100 میلیارد ریال در سال است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد